Translate

(filem siri terbaru yang mendapat sambutan yang banyak walaupun tidak dimainkan di panggung)

Saturday

Haiwan spanish beratur untuk restu di Madrid

Spanish pets queue for blessing on St. Anthony's Day: A cat owner queues with her pet to have it blessed by a priest at San Anton church in Madrid on Saint Anthony's Day, on January 17, 2014 - by Pierre-Philippe Marcou
Seorang pemilik kucing antrian dengan haiwan kesayangan beliau telah ia diberkati oleh seorang imam di San Anton gereja di Madrid pada Hari Saint Anthony, pada 17 Januari 2014 - oleh Pierre-Philippe Marcou


Anjing, kucing , arnab, feret dan haiwan peliharaan lebih eksotik berbondong-bondong ke sebuah gereja Madrid pada hari Jumaat untuk diberkati dengan air suci pada Hari Saint Anthony.


Di pusat bandar, beratur panjang pemilik dan haiwan kesayangan menghulurkan kepada pintu Gereja Saint Anthony, penaung saint haiwan.

"Melalui Saint Anthony, menerima berkat ini," intoned imam berusia 70 tahun Manuel Perez sebagai dia telah memercikkan titis air suci pada anjing Terrier .

Pemilik datang untuk berkat supaya haiwan kesayangan mereka akan " dijaga dari sini ke sana, " kata model berusia 21 tahun Alvaro Lopez, dengan, Racoon seperti coati panjang berhidung beliau.

Berdekatan haiwan menunggu , satu lagi beratur orang menunggu di luar pintu gereja yang berasingan untuk membeli roti , secara tradisinya disimpan bersama duit syiling di dalam almari untuk dimakan pada hari raya Saint Anthony pada tahun berikutnya , kononnya untuk memastikan kesihatan yang baik dan mendapat berkat daripada wali .

Ban dibakar mengikut resipi rahsia bertujuan untuk memastikan mereka lembut untuk lebih lama.

Pesta ini telah diraikan dalam Madrid sejak abad ke-19 dan diadakan di bahagian-bahagian lain di Sepanyol seperti Kepulauan Balearic di Mediterranean dan bandar utara Burgos.

Haiwan dikatakan telah tertarik dengan Saint Anthony sepanjang hidupnya.

Dilahirkan di Lisbon, Portugal pada 1195 , keramat ini sering digambarkan menangani menagerie haiwan dengan penuh perhatian mendengar kata-katanya.

No comments:

Post a Comment

(sumber dari ternama yang hebat-hebat tak kira dari mana dan banyak memberikan informasi serta berita-berita hangat di seluruh dunia.. tak percaya,sila cuba lihatnya sendiri..benar atau tidak LOi!!!)